kassa

Een account aanmaken om online tickets te kopen

Tickets via onze website te kopen heb je een persoonlijke account nodig. Volg de volgende stappen om een nieuwe account aan te maken:

  1. Klik hier om je NAW-gegevens in te voeren.
  2. Maak een persoonlijk wachtwoord aan.
  3. Als je klaar bent met invullen klik je op de knop ‘Bewaar’.
  4. Je ontvangt vervolgens een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je hebt opgegeven.
  5. Klik op de knop ‘Bevestig je account’ in het e-mailbericht en de registratie is gereed. Je kunt voortaan online tickets aanschaffen.

Hoe kom ik aan kaarten?

Je kunt op twee manieren kaarten kopen: via deze website en gedurende onze openingstijden aan de kassa. Meer informatie over de kaartverkoop vind je hier.

Hoe werkt online kopen?

Daarover wordt uitleg gegeven op de pagina tickets.

Kan ik reserveren?

Nee. Je kunt wel online kaarten kopen. Hoe dat werkt lees je hier.

Uitverkocht. Wat nu?

Wanneer er online geen kaarten meer beschikbaar zijn, dan zijn ze echt op. We houden geen kaarten apart voor voorverkoop of aan de kassa. In zeldzame gevallen komen er na uitverkopen nog enkele kaarten vrij die al vergeven waren. Blijf de website volgen wanneer je op zo’n ‘last minute’ kaartje hoopt.

Wat zijn e-tickets?

Bij de aanschaf van een ticket via onze website krijg je direct de gelegenheid om een PDF te printen: dit is jouw e-ticket. Deze PDF(’s) print je uit en neem je mee naar het concert van jouw keuze. Om de bijlages te openen heb je PDF-software nodig. PDF is ontwikkeld door Adobe. Gratis actuele software vind je op hun website. Op het e-ticket staat een barcode, die wordt gescand bij de ingang. Is het ticket voor het juiste event en nog niet eerder gescand, dan mag je door. Houd de codes scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht. Als je geen afdruk van de e-ticket kunt meenemen, zet het ticket dan op jouw telefoon of geef het ticket nummer of ‘Purchase number’ en jouw naam door aan onze kassamedewerker.

Is er een wachtlijst?

Nee. Wij zouden de correcte verwerking daarvan niet kunnen waarmaken. Zeker niet wanneer er pas op een laat tijdstip kaarten vrijkomen.

Hoe ontvang ik mijn kaarten?

Bij de aanschaf van een ticket via onze website krijg je direct de melding ‘Je kunt nu je ticket(s) downloaden via onderstaande knop.’ Door op de knop te klikken wordt een PDF gedownload. Dit is jouw e-ticket.

Hoe check ik mijn aankopen?

Wanneer je het bestelproces hebt afgerond kun je direct jouw e-ticket downloaden. Print dit e-ticket uit en neem het mee naar het concert. Heb je dat even niet gezien of heb je het bestand per-ongeluk gewist? Klik dan op het winkelwagen icoon linksbovenaan op onze website. Log vervolgens in en klik daarna op de menuknop (drie liggende streepjes) linksbovenaan de pagina. Klik vervolgens op ‘Mijn Tickets’. Je ziet nu al jouw aankopen. Zo kun je vaststellen of een aankoop is gelukt en kun je jouw tickets nogmaals als PDF downloaden door op de knop PDF te klikken.

Lukt het echt niet? Aan de kassa kunnen we gelukkig kaarten ook vinden op transactiecode of naam.

Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu?

Kan ik een ticket annuleren?

Nee. Online aankopen zijn volgens onze algemene voorwaarden definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Annuleren en geld teruggeven is daarnaast arbeidsintensief en foutgevoelig. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen wanneer een event niet doorgaat als aangekondigd, kan een vervangend event of terugbetaling worden aangeboden. Zie ook De show is afgelast/verzet. Wat nu?

Is online kopen veilig?

Wij vinden van wel. Op 21 augustus 2014 stonden er ruim 5.000 accounts op onze website geregistreerd met een veelvoud aan transacties, zonder enige klacht over misbruik van gegevens.

  • We vragen zo min mogelijk gegevens. Alleen bevoegde werknemers kunnen deze inzien en ze worden niet aan derden verstrekt.
  • Om hackers te weren, stellen we eisen aan wachtwoorden en blokkeren we het inloggen na een bepaald aantal fouten.
  • Ingevoerde gegevens worden op diverse wijzen getoetst, om vergissingen en misbruik tegen te gaan.
  • Er zijn maximumbedragen, om financiële risico’s te beperken.
  • Om onderscheppen te voorkomen, versturen we kaarten alleen digitaal.
  • Online kopen maakt identiteitscontrole bij toegang mogelijk.
  • Het uitwisselen van gegevens voor jouw account of bestelling gebeurt in een beveiligde verbinding. Het internetadres begint met ‘https://’, ofwel de verbinding is geverifieerd en gegevens worden versleuteld verzonden.
  • De betaling gebeurt in een proces dat ook wij niet kunnen zien. Ook hier is de verbinding beveiligd.
  • iDEAL gebruikt de beveiliging van internetbankieren.

Online aankopen vallen onder de Wet Koop op Afstand van 1 februari 2001 en de Europese Richtlijn 97/7/EG. De bescherming van persoonsgegevens is geregeld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 1 september 2001 (WBP).

Hoe beheer ik mijn account?

Ga naar de webshop van Willem Twee door op het winkelwagen icoon linksbovenaan onze website te klikken. Daar kun je jouw wachtwoord of persoonlijke gegevens wijzigen en alle geslaagde aankopen (Mijn Tickets) inzien door op de menuknop te klikken (drie liggende streepjes linksbovenaan de pagina).

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

We lossen dit op. Kijk eerst bij Mijn Tickets of de aankoop op jouw account is geboekt (zie: Hoe check ik mijn aankopen?). Is het mis? Neem contact met ons op. Meld de foutmelding en het transactienummer, waar mogelijk. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL, Visa of MasterCard en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op jouw account terecht.

Mag ik kaarten doorgeven?

Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Je mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden. Willem Twee bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten. Bij e-tickets is, ter beveiliging van het online kopen, legitimatie vereist. Die wordt normaliter alleen bij twijfel gevraagd, maar wanneer de koper er zelf niet is, of zijn identiteit niet kan aantonen, dan kan een e-ticket worden geweigerd. Gastenlijstkaarten staan op naam en zijn niet overdraagbaar.

De show is afgelast/verzet. Wat nu?

Wanneer een opvoering afgelast, of aanzienlijk gewijzigd wordt nadat je een kaartje hebt gekocht, dan heb je recht op restitutie. Wij sturen een e-mail naar alle online kopers en leggen de procedure uit. Als we jouw rekeningnummer kennen, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort. Neem anders contact met ons op. Wanneer we een vervangende datum aanbieden dan wordt jouw ticket naar de nieuwe datum omgezet.

Mijn login vergeten. Wat nu?

Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan het winkelwagen icoontje links boven in beeld. Klik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul jouw e-mailadres in en klik op ‘Reset’. Als er een account met dat adres bestaat, dan wordt er meteen een e-mail met het wachtwoord naar dit adres gestuurd. Heb je een ander probleem, neem dan contact met ons op.

Welke online betaalwijzen zijn er?

Op dit moment kun je bij Willem Twee online betalen met iDeal, Visa en MasterCard.

Is er een garderobe?

Ja. Ten behoeve van de veiligheid van jouw eigendommen en om de doorstroom naar de zaal te bevorderen, kun je bij Willem Twee gebruikmaken van lockers. De kosten voor een kleine locker zijn € 1,-, maar je kunt ook een grote locker gebruiken voor € 2,-. Wens je geen gebruik te maken van onze lockers? Dan kun je jouw jas gewoon ophangen aan de kapstok. Er is echter geen toezicht meer op de kapstok, dus het gebruik is op eigen risico. Op het gebruik van onze garderobe zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

Hoe oud moet ik zijn?

Bezoekers jonger dan 14 jaar worden alleen toegelaten onder begeleiding van een volwassene (18+). Voor activiteiten georganiseerd door Willem Twee geldt dat kinderen tot en met 8 jaar geen entree hoeven te betalen. Voor activiteiten georganiseerd door derden gelden mogelijk andere regels. Alcohol wordt alleen verstrek aan personen boven de 18.

Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouder daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.

Geluidsniveau en oordoppen

Willem Twee houdt zich aan Convenant Preventie Gehoorschade Muzieksector van max. 103 dB (A). Toch kan het geluidniveau hard zijn. Lees meer onder het kopje geluidsvolume bij onze huisregels. Willem Twee poppodium verkoopt Thunderplugs® oordopjes in een automaat in de gang naar de Grote Zaal. Deze oordoppen voldoen aan alle kwaliteits- en veiligheidseisen die binnen de EU gesteld zijn. Ze zijn getest en gecertificeerd volgens EN 352-2. Dit is een kwaliteitseis die gesteld is vanuit de EU voor gehoorbeschermers. Deze oordoppen zijn met vlag en wimpel door de tests gekomen en je kunt dus met Thunderplugs® op een veilige manier genieten van de muziek. Voorkom gehoorschade, muziek met een piep is niet leuk!

Mag ik fotograferen (of filmen)?

Je mag foto’s en filmpjes maken met je mobieltje of pocketcamera/-camcorder, als je artiesten en bezoekers daarmee niet hindert. Voor het gebruik van een voor publicaties geschikte camera (bijvoorbeeld met afneembare lens) moet je vooraf toestemming vragen. Algemene regel: opnames alleen zonder flits. Onze huisfotografen hebben bepaalde privileges, maar ook voor hen gelden restricties.

Hoe meld ik me aan/af voor de nieuwsbrief?

Je kunt je direct op de homepage voor onze nieuwsbrief inschrijven en onze nieuwsbrieven zelf bevatten een link waarmee je ook snel kunt uitschrijven.

Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?

Je mag altijd met één van onze programmeurs contact opnemen. Vanwege het grote aantal aanbiedingen is het niet altijd mogelijk om (binnen een redelijke termijn) te antwoorden. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er niet veel ruimte is in het programma, maar als je echt iets goeds hebt: go for it!

Kan ik komen werken bij Willem Twee?

Ja dat kan. Kijk op onze pagina met Vacatures.

Hoe meld ik een klacht/vraag/opmerking?

Mail daarvoor naar info@willem-twee.nl, of stuur een brief naar het adres van Willem Twee.

Kan ik een ruimte huren?

Natuurlijk. Er kan veel, mits ons eigen programma ruimte biedt. Neem contact met ons op om jouw wensen met onze mogelijkheden af te stemmen. Meer informatie over onze faciliteiten vind je hier.

Gastenlijst

Willem Twee heeft geen gastenlijst. Wij accrediteren alleen e-tickets op naam. Aan de deur ‘proberen’ of je op de gastenlijst staat heeft dus geen zin. Wij kunnen daarnaast ook om een legitimatie vragen. De enige uitzondering is een bescheiden gastenlijst voor gasten van de band. Heeft de band jouw naam niet doorgegeven? Dan kunnen we jou helaas niet verder helpen. In dat geval dien je zelf contact op te nemen met de band. Wil je in aanmerking komen voor accreditatie? Maak dan eerst een account aan via deze link.

Posters en flyers

Voor alle promotieactiviteiten tijdens onze activiteiten dient ruim van te voren schriftelijk toestemming te worden verkregen. Het zelf aanbrengen van posters, binnen en/of aan de buitenzijde van het gebouw is niet toegestaan. Flyeren mag enkel geschieden bij binnenkomst van het publiek. Het uitdelen of plakken van stickers in en om ons gebouw is verboden.

Hoe betaal ik mijn drankje?

Consumpties bij Willem Twee poppodium worden afgerekend met Willem Twee consumptiemunten. Deze munten zijn ook geldig bij Willem Twee concertzaal en in Hangop, maar daar kan ook met cash worden afgerekend. Munten zijn te koop bij de automaten en de muntenkassa van Willem Twee poppodium. Reeds gekochte munten worden niet retour genomen. De automaat geeft geen wisselgeld, maar je kunt wél PINnen en contactloos betalen.

Oude zwarte munten of bonnen zijn sinds 1 januari 2013 niet inwisselbaar. Dat is in 2011 kenbaar gemaakt. Indien de huidige munten worden vervangen, zal dit via onze website en weekmail worden gecommuniceerd. Een muntje kost € 2,50.

Gevonden voorwerpen

Gevonden voorwerpen kunt u bij het barpersoneel inleveren. Ben je iets verloren? Neem dan contact op met onze horecamedewerker.

Waar vind ik het programmaoverzicht?

Ons programmaoverzicht is onze homepage. Die kun je dus niet missen. Wil je vanaf een andere pagina weer terug naar de homepage? Klik dan op het logo van Willem Twee. Je kunt kiezen voor twee soorten weergaven: lijst en blokken en je kunt filteren op muziek, kunst, locatie en datum.

Hoe laat begint/eindigt een event?

Op de detailpagina van het event vind je de ‘open’ (openingstijd van deur en kassa) en de ‘start’ (aanvang van de dansavond of eerste act of band). Klik hiervoor op het event in de agenda. Bij dancefeesten kan een eindtijd worden vermeld, of een tijd waarna je zeker niet meer binnen mag (dat is uiterlijk 03:30 uur). Bij veel concerten ligt de eindtijd niet exact vast. We proberen wel met het openbaar vervoer rekening te houden. Wanneer er meerdere acts spelen, heeft Willem Twee richttijden voor start- en einde van elke act, maar daar kan om diverse redenen van worden afgeweken. Daarom vermelden we deze tijden doorgaans niet. Neem contact met ons op over het tijdschema wanneer dat voor jou van wezenlijk belang is.

Voor de meeste van onze exposities gelden onze standaard openingstijden.

Kan mijn rolstoel binnen? Kan ik zitten?

Willem Twee poppodium en kunstruimte hebben (tenzij anders aangegeven bij het betreffende event) geen echte zitplaatsen, maar wanneer je niet lang kunt staan, dan kunnen we een kruk voor je klaarzetten. Neem daarover wel even contact met ons op. De Grote Zaal is toegankelijk voor rolstoelen even als de Kleine Zaal, Spiegelzaal en Hangop. Er is een rolstoelbaan en een invalide-toilet aanwezig. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform, hoewel de balustrades van de Grote Zaal zich daar uistekend voor lenen. De garderobe is voor rolstoelen bereikbaar. Als je vooraf contact op neemt, dan kijken we hoe we je het beste kunnen helpen. Bij een uitverkocht concert is optimaal zicht op het podium niet te garanderen. Buiten de locatie van Willem Twee poppodium kunnen de mogelijkheden voor rolstoelen afwijken.

Kan ik waardebonnen inzetten?

Aan de kassa kun je kaarten geheel of gedeeltelijk betalen met Podium Cadeaukaart. 

Regels voor waardebonnen:

    • Meerwaarde wordt contant vergoed. Betaal je een kaartje van €10,- met een €25,- bon, dan krijg je €15,- terug.

 

    • Bonnen worden niet verzilverd zonder aankoop, of wanneer ze niet nodig zijn voor de aankoop.

 

    • Bonnen die vochtig of ernstig beschadigd zijn, of waarvan cruciale elementen onleesbaar zijn, worden geweigerd.

 

Waar kan ik parkeren?

Meer informatie over parkeren vind je hier.

Pinnen

Het is mogelijk om bij W2 Poppodium munten en/of entreekaarten te PINnen.

Toegankelijkheid

Alle locaties die behoren tot Willem Twee muziek en beeldende kunst zijn uitstekend toegankelijk voor rolstoelen en beschikken over toiletruimten voor minder validen. De kunstruimte op de eerste etage is met een lift te bereiken. Het poppodium beschikt bij de entree over een ramp voor rolstoelgebruikers. In de Grote Zaal kunnen rolstoelen aan de zijkanten staan. Daar zijn de zichtlijnen voor invaliden het beste. Geef wel even van te voren aan dat u langskomt, zo kunnen wij ervoor zorgen dat we goed zijn voorbereid en uw verblijf zo aangenaam mogelijk kunnen maken.

Helaas zijn er geen speciale gehandicaptenparkeerplaatsen in de buurt van Willem Twee muziek en beeldende kunst. Waar u die wél kunt vinden in Den Bosch leest u hier. Informatie over reguliere parkeerplaatsen vindt u hier.

Kaarten retourneren

Kosten voor reeds gekochte kaarten worden niet geretourneerd. Kaarten voor een verplaatst concert blijven geldig voor de vervangende datum. Retourneren kan alleen in het geval dat een concert onverhoopt afgelast wordt of de vervangende datum blijkt de bezoeker niet te schikken. Daarover krijg je vanzelf bericht.

 

W2 Poppodium huren

Voor het huren van de zaal en/of foyer van W2 Poppodium kunt u contact met ons opnemen: stuur een mailtje met daarin de gewenste datum en/of periode en uw andere wensen naar horeca@w2.nl.

Werken in W2

Waarom maakt Willem Twee gebruik van cookies?

De Willem Twee website maakt gebruik van cookies. Waarom lees je hier.

Spelen in W2

Bands die willen spelen in onze zaal kunnen het best een introductiemail, liefst met (Facebook) links en foto’s, sturen naar onze programmeur Ivo Cooymans: prg@w2.nl.

Een demo opsturen kan ook naar:
W2 Poppodium
t.a.v. programmeur Ivo Cooymans
Postbus 688
5201 AR Den Bosch

Geef ons een paar weken de tijd om de demo te beluisteren voordat je informeert wat de mogelijkheden zijn.

Aanvangs- en sluitingstijden

De concerten in de W2 beginnen gebruikelijk om 21.00 uur. Festivals hebben meestal afwijkende (vroegere) aanvangstijden. Middagconcerten beginnen om 15.00 uur. De W2 gaat altijd een half uur voor aanvang open.

Zie de NS site voor de meest actuele trein- en reistijden.

ok, prima

Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt willem-twee.nl gebruik van cookies.